Veelgestelde vragen
Heb je een vraag over het V&VN-lidmaatschap? Op deze pagina vind je antwoorden op veelgestelde vragen. Zit jouw vraag er niet tussen? Neem dan contact met ons op.
Algemeen
- Waar kan ik mijn relatienummer vinden?
- Hoe word ik lid van V&VN of een afdeling of platform?
- Ik ben lid van V&VN/sta ingeschreven in het Kwaliteitsregister V&V, maar heb geen Mijn V&VN-account. Wat moet ik doen?
- Ik ben mijn inloggegevens vergeten. Hoe kan ik deze achterhalen?
- Hoe kan ik mijn portfolio inzien?
- Hoe schrijf ik me in voor het Kwaliteitsregister V&V?
- Mijn punten kunnen niet worden toegevoegd. Wat doe ik verkeerd?
- Ik moet mijn portfolio activeren. Hoe moet ik dit doen?
Wijzigingen
Opzeggen
- Ik wil mijn lidmaatschap opzeggen. Hoe moet ik dit doen?
- Ik heb mijn lidmaatschap in juni opgezegd: tot wanneer ben ik dan lid?
- Ik ben lid via mijn werkgever, maar wil toch opzeggen. Bij wie moet ik dat doen?
- Ik wil mijn lidmaatschap opzeggen, maar wel ingeschreven blijven in het Kwaliteitsregister V&V. Hoe doe ik dat?
- Hoe kan ik gebruikmaken van het gereduceerde tarief voor studenten of gepensioneerden?
- Ik heb opgezegd, maar toch een factuur ontvangen.
- Mijn werkgever heeft het lidmaatschap opgezegd en nu krijg ik zelf een factuur. Hoe kan dit?
Facturatie en Betaling
- Mijn factuur is veel lager dan de contributie die op de website staat. Hoe komt dat?
- Mijn afdelingslidmaatschap staat niet op de factuur. Ben ik nog wel lid?
- Mijn werkgever heeft mij bij jullie aangemeld, maar ik heb zelf een factuur ontvangen. Waarom?
- Hoe ontvang ik de factuur?
- Naar welk rekeningnummer moet ik mijn betaling overmaken?
- Ik ben mijn factuur kwijt. Kan ik deze opnieuw ontvangen?
- Mijn werkgever betaalt mijn factuur. Kunnen jullie deze naar mijn werkgever doorsturen?
Algemeen
- Waar kan ik mijn relatienummer vinden?
Je relatienummer is een uniek nummer waaraan onder andere je lidmaatschap en het Kwaliteitsregister V&V zijn gekoppeld. Aanbieders van scholingen noemen dit ook wel je lidnummer. Je kunt je relatienummer vinden op de welkomstbrief, of wanneer je inlogt op ‘Mijn V&VN’ onder het kopje ‘Mijn gegevens’.
- Hoe word ik lid van V&VN of een afdeling of platform?
Je kunt alleen lid worden van een afdeling of platform als je basislid bent van V&VN. Klik op ‘Word lid’ rechts bovenaan op de website en maak een Mijn V&VN-account aan of log in met je inloggegevens. Onder het kopje ‘Mijn lidmaatschappen’ vind je onderaan ‘Afdelingslidmaatschap toevoegen’. Hier kun je op klikken en vervolgens heb je de mogelijkheid om een afdeling toe te voegen.
- Ik ben lid van V&VN/sta ingeschreven in het Kwaliteitsregister V&V, maar heb geen Mijn V&VN-account. Wat moet ik doen?
Iedereen die lid is van V&VN heeft ook de mogelijkheid om in te loggen op Mijn V&VN. Ga naar de inlogpagina ‘Mijn V&VN’ rechts bovenaan op de website en kies daar voor ‘Bent u uw wachtwoord vergeten?’.
Ontvang je weleens e-mail van V&VN? Vul dan het e-mailadres in waarop je deze e-mail ontvangt.
Mocht je geen e-mail ontvangen, neem dan contact op met de ledenservice. Zij kunnen controleren met welk e-mailadres je geregistreerd staat en dit zo nodig aanpassen. Je kunt hiervoor het volgende e-mailadres of telefoonnummer gebruiken: info@venvn.nl of (030) 291 90 50.
- Ik ben mijn inloggegevens vergeten. Hoe kan ik deze achterhalen?
Ga naar ‘Mijn V&VN’ via de knop rechts bovenaan op de website. Kies hier voor ‘Bent u uw wachtwoord vergeten?’. Vul je e-mailadres in. Daarna ontvang je een link om een nieuw wachtwoord in te stellen.
Mocht je geen e-mail ontvangen, neem dan contact op met de ledenservice. Zij kunnen controleren met welk e-mailadres je geregistreerd staat en dit zo nodig aanpassen. Je kunt hiervoor het volgende e-mailadres of telefoonnummer gebruiken: info@venvn.nl of (030) 291 90 50.
- Hoe kan ik mijn portfolio inzien?
Klik bovenaan op deze website op de knop ‘Mijn V&VN’ en log in met je e-mailadres en je wachtwoord. Hier zie je onder 'Mijn registers' de registers waarin je staat ingeschreven. Klik op de knop ‘Naar portfolio’ en het scherm met jouw portfolio opent.
- Hoe schrijf ik me in voor het Kwaliteitsregister V&V?
Als je nog niet staat ingeschreven in het Kwaliteitsregister V&V kun je dit heel eenvoudig regelen. Dit kun je doen door in te loggen via de knop ‘Mijn V&VN’. Je kunt jezelf onder het kopje ‘Mijn registers’ inschrijven voor het Kwaliteitsregister V&V. De toelatingseisen vind je terug op: venvn.nl/registers/kwaliteitsregister/registratie/inschrijven.
- Mijn punten kunnen niet worden toegevoegd. Wat doe ik verkeerd?
Controleer of het relatienummer of BIG-nummer dat je hebt doorgegeven correct is. Is dit het geval, dan sta je mogelijk niet ingeschreven in het Kwaliteitsregister V&V. Je kunt dit controleren door in te loggen op ‘Mijn V&VN’. Zie je daar geen knop ‘Naar portfolio’? Dan moet je je eerst nog inschrijven in het Kwaliteitsregister V&V.
- Ik moet mijn portfolio activeren. Hoe moet ik dit doen?
Ben je aangemeld via je werkgever? Dan dien je het Kwaliteitsregister V&V eenmalig te activeren voordat je hiervan gebruik kunt maken. Dit kun je doen door in te loggen via de knop ‘Mijn V&VN’ met je e-mailadres en je wachtwoord. Onder het kopje ‘Mijn registers’ vind je jouw registratie terug. Klik op ‘Register login aanmaken’ en vernieuw de pagina. Vervolgens kun je gebruikmaken van het Kwaliteitsregister V&V.
Wijzigingen
- Hoe wijzig ik mijn inloggegevens?
Je kunt je e-mailadres aanpassen via ‘Mijn V&VN’. Log in met je oude e-mailadres en wachtwoord. Aan de linkerkant vind je de kopjes ‘E-mailadres wijzigen’ en ‘Wachtwoord wijzigen’. Hier kun je jouw e-mailadres en wachtwoord aanpassen.
- Hoe kan ik mijn adresgegevens of werkgever wijzigen?
Via ‘Mijn V&VN’ kun je veel gegevens zelf aanpassen. Ook adresgegevens en je werkgever pas je aan via ‘Mijn V&VN’, onder het kopje ‘Mijn gegevens’ en ‘Lid via werkgever’.
Opzeggen
- Ik wil mijn lidmaatschap opzeggen. Hoe moet ik dit doen?
Het lidmaatschap loopt per kalenderjaar. Je hebt tot 1 december de tijd om je lidmaatschap op te zeggen. Het lidmaatschap wordt dan per 31 december van het lopende jaar beëindigd. Een lidmaatschap moet altijd schriftelijk worden opgezegd. Je kunt dit doen door een e-mail te sturen naar info@venvn.nl.
- Ik heb mijn lidmaatschap in juni opgezegd: tot wanneer ben ik dan lid?
Het lidmaatschap loopt per kalenderjaar. Het lidmaatschap wordt dus altijd per 31 december van het lopende jaar stopgezet. Tot die tijd kun je gebruikmaken van de voordelen van het lidmaatschap. Tot het einde van je lidmaatschap ontvang je ook V&VN Magazine en de wekelijkse nieuwsbrief van V&VN.
- Ik ben lid via mijn werkgever, maar wil toch opzeggen. Bij wie moet ik dat doen?
Je kunt je lidmaatschap ook opzeggen als je lid bent via je werkgever. Per werkgever zijn hierover afspraken gemaakt. Je kunt dit het beste navragen bij jouw leidinggevende of de contactpersoon van de afdeling HR.
Wil je alleen het lidmaatschap opzeggen en wél ingeschreven blijven in het Kwaliteitsregister V&V, dan kunnen wij dit voor je in orde maken. Het opzeggen van je lidmaatschap kan door een e-mail te sturen naar: info@venvn.nl.
- Ik wil mijn lidmaatschap opzeggen, maar wel ingeschreven blijven in het Kwaliteitsregister V&V. Hoe doe ik dat?
Wil je alleen je lidmaatschap opzeggen en wél ingeschreven blijven in het Kwaliteitsregister V&V, dan kunnen wij dit voor je in orde maken. Stuur hiervoor een e-mail naar info@venvn.nl en vermeld hierbij duidelijk dat je alleen het lidmaatschap wilt opzeggen en het Kwaliteitsregister V&V wilt behouden. Je blijft dan wel de jaarlijkse contributie voor het Kwaliteitsregister V&V betalen.
Facturatie en betaling
- Hoe kan ik gebruikmaken van het gereduceerde tarief voor studenten of gepensioneerden?
Meer informatie over beide lidmaatschappen vind je terug op: venvn.nl/lidmaatschap-v-vn.
- Ik heb opgezegd, maar toch een factuur ontvangen.
Het lidmaatschap loopt per kalenderjaar. Je hebt tot 1 december de tijd om je lidmaatschap op te zeggen. Zeg je na deze datum op, dan ben je voor het komende jaar contributie aan ons verschuldigd.
Heb je vóór 1 december opgezegd, maar toch een factuur ontvangen? Stuur dan een bewijs van je opzegging en het factuurnummer naar info@venvn.nl.
- Mijn werkgever heeft het lidmaatschap opgezegd en nu krijg ik zelf een factuur. Hoe kan dit?
Nadat je werkgever de vergoeding van het lidmaatschap heeft stopgezet, ontvang je van ons een e-mail. Hierin staat dat de vergoeding stopt en dat je vanaf het volgende jaar dus zelf de factuur zult ontvangen. Mocht je dat niet willen, dan kun je tot vier weken na het ontvangen van de e-mail reageren. Omdat we geen e-mail met een opzegging hebben ontvangen, heb je deze factuur gekregen.
- Mijn factuur is veel lager dan de contributie die op de website staat. Hoe komt dat?
Op het moment dat je jezelf aanmeldt, factureren wij alleen de resterende dagen van het kalenderjaar. Meld jij je op 16 september aan, dan betaal je dus voor de dagen tot en met 31 december contributie. Vanaf het daaropvolgende jaar ontvang je de factuur voor het gehele jaar.
- Mijn afdelingslidmaatschap staat niet op de factuur. Ben ik nog wel lid?
Via ‘Mijn V&VN’ kun je checken voor welke lidmaatschappen je staat ingeschreven. Zo staan gratis lidmaatschappen niet genoemd op de factuur. Deze zijn uiteraard wel te vinden op ‘Mijn V&VN’.
- Mijn werkgever heeft mij bij jullie aangemeld, maar ik heb nu zelf een factuur ontvangen. Waarom?
Controleer via ‘Mijn V&VN’ of je op dit moment onder de vergoeding valt van je werkgever. Dit kun je terugvinden bij ‘Mijn V&VN’ onder het kopje ‘Lid via werkgever’. Is dat het geval? Dan kan het zijn dat je je eerst op persoonlijke basis bij ons hebt aangemeld. Het lidmaatschap wordt dan vanaf volgend jaar door de werkgever vergoed. Daarnaast kan het ook zo zijn dat je een afdelingslidmaatschap hebt dat niet door je werkgever wordt vergoed. Je ontvangt voor dit gedeelte dan zelf de factuur.
V&VN verstuurt de factuur digitaal naar het e-mailadres dat bij ons bekend is. De factuur zelf en de eerste betalingsherinnering worden per e-mail verstuurd. Uiteindelijk wordt een tweede betalingsherinnering per post verstuurd wanneer de factuur nog niet is voldaan. Op ‘Mijn V&VN’ zijn alle facturen terug te vinden onder het kopje ‘Mijn facturen’. V&VN maakt geen gebruik van een acceptgiro of automatische incasso.
- Naar welk rekeningnummer moet ik mijn betaling overmaken?
Let op! Betaal de factuur pas op het moment dat je een definitieve factuur hebt ontvangen.
Je kunt het bedrag overmaken op rekeningnummer NL40 RABO 0147 6163 60 t.n.v. V&VN te Utrecht. Vermeld hierbij in de omschrijving het kenmerk van de factuur. Deze gegevens zijn ook op de factuur te vinden.
- Ik ben mijn factuur kwijt, kan ik deze opnieuw ontvangen?
Het is helaas niet mogelijk om de betaallink nogmaals per e-mail te verzenden. Wel kun je de factuur terugvinden op ‘Mijn V&VN’ wanneer je inlogt met je e-mailadres en je wachtwoord. Onder het kopje ‘Mijn facturen’ kun je de betreffende factuur downloaden en eventueel uitprinten.
- Mijn werkgever betaalt mijn factuur. Kunnen jullie deze naar mijn werkgever doorsturen?
Je kunt jouw werkgever in ‘Mijn V&VN’ toevoegen onder het kopje ‘Lid via werkgever’. Wij adviseren je om eerst aan je werkgever te vragen of die een collectieve overeenkomst met ons heeft. Als dit het geval is, dien je van jouw werkgever de organisatiecode te ontvangen. Daarmee kun je de werkgever toevoegen in ‘Mijn V&VN’ onder het kopje ‘Lid via werkgever’. Als jouw werkgever geen collectieve overeenkomst met ons heeft afgesloten, kun je de factuur mogelijk bij je werkgever declareren.