Vanaf heden is er een nieuw systeem voor intercollegiale toetsing. Bij dit systeem treedt in iedere toetsgroep één verpleegkundig specialist op als moderator. De moderator ziet toe op de kwaliteit van de intercollegiale toetsing en voert na afloop van de ICT de bijeenkomst op in de portfolio’s van alle deelnemers. Het is dan niet meer nodig om een verslag te maken en deze zelf op te voeren in je portfolio. Daarnaast kan een moderator deze activiteit opvoeren als overige deskundigheidsbevorderende activiteit (ODA). Zie ook het nieuwsbericht hierover.

Je kunt je eenvoudig aanmelden als moderator door de volgende stappen te nemen:

  • Je volgt een korte e-learning waarin je op de hoogte wordt gebracht van alle eisen van intercollegiale toetsing.
  • Na afronding van deze e-learning ontvang je een bevestigingsmail waarmee je je kunt aanmelden als moderator.
  • Na goedkeuring van de aanvraag krijg je toegang tot een extra omgeving in je Mijn-V&VN account waar je na iedere bijeenkomst de presentie van de toetsgroepleden eenvoudig kan opvoeren.

Klik hier om de e-learning te volgen.

Dien hier je aanvraag in tot moderator.

Meer informatie over het moderatorschap vind je in onze overzichtelijke brochure, in de 'Beleidsregel Intercollegiale toetsing' of ‘Beleidsregel moderator intercollegiale toetsing’.

Verslaglegging

Met dit nieuwe systeem is het niet meer nodig om een verslag te maken van de intercollegiale toetsing. Heeft jouw toetsgroep (nog) geen erkende moderator? Dan kun je voorlopig nog gebruik maken van het oude systeem door een verslag van de ICT maken en deze op te voeren in je portfolio.

Gebruik hiervoor het format voor verslaglegging (Word). Hierdoor word je automatisch langs de eisen geleid en is de kans veel groter dat je ook aan de eisen voldoet. Het gebruik van dit format is verplicht voor de verslagen van alle bijeenkomsten die hebben plaatsgevonden vanaf 1 september 2016.

Zie hier twee voorbeelden van een correct ICT-verslag:

Voorbeeld 1 – correct ICT-verslag
Voorbeeld 2 – correct ICT-verslag

Kun je het bestand niet downloaden of openen? Dit ligt waarschijnlijk aan de browser of computer. Wij raden je aan om het bestand op een privé computer in Chrome, Firefox of Edge te downloaden.